תנועה ללא קידום, כיצד?

כשמשווים ביצועים של אתרים מתחרים במנועי החיפוש, קל לראות שלעיתים האתרים שזוכים למיקומים הטובים יותר הם לא אלו שזכו לקידום מאסיבי, אלא פשוט אתרים שנבנו "לפי הספר" – תקינים, תקניים, קלים ומעוצבים בפשטות, ומאוחסנים בשירות אחסון טוב שמעניק זמני טעינה קצרים.

"לפי הספר" אומר בין השאר היררכיה הגיונית של דפים באתר, שבה כל דף נמצא במרחק של 2-3 קליקים לכל היותר מדף הבית. הוא אומר שימוש במפת אתר, בקובץ robots.txt, ובכל מה שה-HTML מציע כדי לאפשר שילוב של מילות מפתח (כולל Title tag, Image Alt, Tag, Img Title Tag, Meta Description Tag, Meta Keywords Tag, וכו').

תנועה אורגנית מגוגל

תנועה אורגנית מגוגל

זה אומר כותרת שונה לכל דף, שימוש במילות המפתח בכותרות ראשיות (H1) וכותרות ביניים (H2, H3), ושכיחות סבירה שלהן (1.5-3 אחוז בדרך-כלל) בתוך הטקסט (אל תשנו במיוחד, אבל תבדקו את עצמכם מדי פעם). זה אומר פסקאות לא ארוכות מדי ושימוש בהדגשות (Bold) ובקישורים כשיש בהם צורך. הוסיפו לזה הרבה תוכן טוב ורצוי וותק של שנתיים או יותר ברשת, וקיבלתם אתר שמנועי החיפוש אוהבים.

זה לא סוד שישנן טכנולוגיות ששימוש בהן עלול להתנגש עם הקידום, כמו Ajax, Javascrips, Frames או Flash. מותר להשתמש בהן, אבל כדאי לדעת כיצד לפצות על כך.

ובכלל: הקידום, בניגוד לרושם שנוצר לפעמים, לא אמור להכתיב לאן וכיצד האתר יתפתח או איך ייראה. למעשה, קידום מוצלח ניכר בדיוק בזה: שעין לא מיומנת לא תרגיש שהוא שם, ובכל זאת הגולשים לא יפסיקו להגיע.

5 תגובות בנושא “תנועה ללא קידום, כיצד?

  1. יוחאי

    קידום טוב הוא בהחלט קידום שלא מרגישים אותו – שהאתר פשוט טוב.
    ועדיין, יש המון עבודה off site, לקבל לינקים.

  2. shooky מאת

    שלום ליוחאי הבלוגר המוביל (ובעל בלוג הפורקס המצויין ForexCrunch.com [הידעת: גוגל רואה וסופר כתובות גם כשהן מוצגות כטקסט, בלי לינק הטמלי חוקי]). שמח לראותך כאן ומקווה שתבוא הרבה ותגיב תמיד.

    מסכים עם ההערה הראשונה שלך. חצי מסכים עם השנייה.

    תראה, למשל, מה קרה בקמפיין הבלוגרים למען דב חנין. היו 12 בלוגרים ראשונים שנתנו לינקים וכתבו על הקמפיין, ומרגע שזה קרה הלינקים לא הפסיקו להגיע. מבלוגים ועוד בלוגים ואז גם מאתרי התוכן הגדולים. סה"כ 3030 לינקים לפי Yahoo Site Explorer
    http://search.yahoo.com/search?p=linkdomain:citydov.org -site:citydov.org

    אז נכון, שמלבד הפעילות של הבלוגרים הייתה עבודה רצופה של כולנו (…), לרבות אני מטה, פעילי שטח, דוברת מקסימה ומצויינת (שרון שחף) וכו'. אבל בשורה התחתונה זו דוגמא לקמפיין שקיבל המון לינקים איכותיים בזמן קצר, ולא היה צריך לשבור את הראש בשביל זה.

    זוהי רק דוגמא, כמובן. הרעיון הוא שכאשר יש לך תוכן טוב (ובמקרה הזה גם העיצוב המצויין של טומי קירשנצוויג) ובמיוחד אם יש גם התלהבות אידיאולוגית ותחושה כייפית של פעילות משותפת, אז הלינקים כבר מגיעים.

  3. יוחאי

    אהלן אהלן אהלן.
    וודאי שאשוב! הוספתי לקורא ה RSS והספקתי להשלים את הפער. וכבר למדתי שני דברים חדשים.
    כן, 12 הלינקים הראשונים היוו את המסה הקריטית בשביל להתניע. זאת בהחלט דוגמא מוצלחת לשילוב של עיצוב מוצלח, קישורים ועבודה offline. מי ייתן וכל הקמפיינים שלך יצליחו כמו קמפיין עיר לכולנו…

  4. הראל

    היי אני הראל בעל אתר שלפני חודש התחלתי לקדם לבד ללא כל ידע או הבנה ובנתיים הולך לי יופי.
    בתוך חודש במילים חזקות קודמתי ממקום 40 למקום 10
    ולשאלה. האם כניסה לאתר דרך אדוורדס מחזק אותו באיזה שהיא צורה?

  5. shooky מאת

    הראל – רשמית, לפחות, ישנה הפרדה מוחלטת בין אדוורדס לבין מנוע החיפוש וזה לא אמור להשפיע על זה. מה שכן, קליקים על מודעות אדוורדס מביאים תנועה ועם התנועה הזו מגיעה אינפורמציה. למשל, אם הקמפיין מוצלח מאד ומגיעה תנועה איכותית עם נתונים טובים (אחוז נטישה נמוך, זמן שהייה גבוה וכו'), אז בעקיפין זה יכול לתרום לדירוג גם בתוצאות האורגניות.

    לכאורה, לפחות, האינטרס של גוגל הוא הפוך – לא לקדם בתוצאות החיפוש את מי שמשלם אלא להשאיר אותו איפה שהוא, כדי שגם ימשיך לשלם. בכל אופן, נראה שאינטרס גדול יותר של גוגל הוא לשמור על הדימוי הנקי שלה ועל אמון השוק בה. להעביר מידע בין שירותים ולהפלות לקוחות מסויימים מול אחרים, אלו דברים שלא יעשו טוב למוניטין של גוגל, ולכן גם אם עובר מידע בין המערכות של אדוורדס ושל מנוע החיפוש – אנחנו לעולם לא נראה את זה.

     

השאר תגובה