7 טיפים שיעזרו לכם להישאר מעודכנים בלי להשתגע

7 טיפים על מקורות מידע ועקרונות עבודה שיעזרו לכם לשמור אצבע על הדופק, לשמור את הידע שלכם בענייני SEO מעודכן ואפקטיבי, ולא לרדת מהפסים תוך כדי.

ישנם רבבות אתרים, בלוגים, פורומים, דפי פייסבוק ומקורות נוספים שמוקדשים ל-SEO ולשיווק באינטרנט בכלל. אם אתם עוסקים בתחום יותר משבוע, רוב הסיכויים שאתם כבר מנויים על מספר דו-סיפרתי של מקורות כאלה ומוצפים באינפורמציה. בפוסט הזה אנסה להציע גישה שיטה פשוטה יותר, מינימליסטית.

הניסיון מראה שעם בחירה נכונה של מקורות המידע וצורת עדכון (מנוי על ניוזלטר, RSS, מעקב אחר חשבון טוויטר וכו') מבזבזים פחות זמן ומשיגים תוצאות טובות יותר. כלומר, תוכלו לקלוט יותר אינפורמציה בפחות זמן, כך שיישאר לכם זמן שבו ממש תוכלו… לעבוד.

1. חדשות SEO – שניים-שלושה מקורות יספיקו. במדורים החדשותיים של אתרים כמו Search Engine Watch או Search Engine Land בדרך-כלל תקבלו כיסוי די ממצה של החידושים בתחום. כך גם ברבים מבלוגי ה-SEO הוותיקים, שאולי מאז שביקרתם בהם לאחרונה עלו כתה. גם הניוזלטר של Axandra הוא לא רע כמקור משלים (למרות האגרסיביות שבה הוא משווק את מוצרי החברה). אם אתם משתמשים בוורדפרס, ובמיוחד בתוסף ה-SEO של יוסט דה וולק (Yoast) לגמרי שווה לכם לעקוב אחריו – אפשר בפייסבוק, לינקדין, טוויטר, RSS או גוגל פלוס. מקור קצת שונה, אבל חביב למדי, הוא SEO Theory.

אלו סתם דוגמאות מהמותן – הנקודה היא שיש הרבה מקורות, מכל מיני סוגים, אבל חשיפה למקורות חדשותיים רבים תתיש אתכם. פרקטית, די בשניים – מקסימום שלושה – מקורות מהסוג הזה, ובלבד שתעקבו אחרי כל הפרסומים שלהם. אם יש מידע חשוב וחדש שקשור ל-SEO הוא יגיע לאחד מהם או לכולם במוקדם או במאוחר. וודאו שאתם עושים את זה בערוץ ובפורמט שבאמת נוחים לכם.

2. בקרו פעם בשבוע באתר של פבל. AskPavel הוא לא המקור העברי הטוב היחיד אבל הוא ככל הנראה המקיף והשימושי ביותר (ברוווור שלכולנו יש אנגלית ברמת שפת-אם אם לא למעלה מזה, אבל אנחנו עדיין קוראים עברית מהר יותר).

3. צפו בכל הסרטונים של מאט כץ. או אפילו בכל הסרטונים של Google Webmasters (השם הנוכחי של Webmaster Central). אם מעולם לא עשיתם את זה, שווה להקדיש את הזמן (שעתיים-שלוש) כדי לצפות בכל הסרטונים של Matt Cutts משלוש השנים האחרונות – כמעט כולם יענו לכם על שאלות ששאלתם את עצמכם או שתשאלו בעתיד. ובכל אופן, רצוי לעשות מנוי על הערוץ ולהקדיש את רבע-השעה השבועית שדרושה כדי לא להחמיץ אף סרטון חדש – ולו כדי לדעת מה חשוב לגוגל בדיוק ברגע זה.

4. שמרו את דף עדכוני האלגוריתם של SEOMoz בהישג יד. דף ה-Google Algorithm Change History באתר של Moz (כך קוראים להם היום) הוא לא היחיד מסוגו אבל הוא פשוט, נוח, ומקשר למקורות נוספים (חדשות, פרשנויות, ניתוחים ודוגמאות) אודות כל עדכון באלגוריתם של Google. שימו קישור ב-Bookmarrk bar שלכם, כדי להגיע לשם בקלות בזמנים קבועים (לפחות פעמיים בחודש) ו/או כל אימת שקורה משהו מוזר בסטטיסטיקות.

5. עשו לכם רב. כשרוצים לעבור מטקטיקה לאסטרטגיה, כדאי לבחור קו מחשבה קונסיסטנטי מסוים ולדבוק בו. אחת הדרכים לעשות את זה היא לאמץ דמות ותיקה בתחום ה-SEO, כמו אהרון וול או מייקל גריי או ראנד פישקין, ולהקפיד לעקוב אחרי כל הפרסומים שלה. מכל אחד מהנ"ל תוכלו ללמוד הרבה, ולא רק על SEO, אלא גם על איך עושים תוכן טוב, איך למצב את עצמכם כמומחים (בהנחה שאתם אכן מומחים) ואיך להציג נושאים שונים באופן פשוט לאנשים אחרים.

6. וקנו לכם חבר. הקוניסיסטנטיות חשובה. מצד שני, גם קל להיקלע לקבעונות מחשבתיים כשאתם דבקים בקו מחשבה מסוים ובעקרונות עבודה מסוימים. לכן, כדאי מדי פעם בכל זאת לקבל חוות דעת נוספת, לשמוע דעה שונה, ולהציג שאלות שאתם מתחבטים בהן למקדמי אתרים אחרים. אני אוהב להחליף רעיונות עם אנשים כמו דודי שרון, שלעיתים קרובות תורם לי זווית ראיה שונה או רעיון מועיל.

7. והוו דנים כל אדם לכף זכות. (נדמה לי שהאנלוגיה לפסוק מפרקי אבות מיצתה את עצמה…) אין דרך אחת להגיע למקום הראשון. מגמות ופרקטיקות שמשפיעות בצורה מרחיקת לכת על עולם ה-SEO והשיווק באינטרנט בכלל, בדרך-כלל מתחילות בקטן, בשקט, בשולי התעשייה. אם אתם רוצים לזכות ביתרון תחרותי כדאי למצוא כמה מקורות מקצועיים בהם תוכלו לחפש מידע רלוונטי בתדירות נמוכה יותר, נגיד פעם ברבעון.

השאר תגובה