קידום מהרגע הראשון

את אתר האינטרנט שלכם כדאי להתחיל לקדם הרבה לפני שהוא עולה לאוויר. זה יהפוך את העבודה קלה יותר בהמשך.

הגרף שלפניכם (תמונת מסך מגוגל אנליטיקס) מתאר את תנועת החיפוש לאתר אינפו-גן בשבעת החודשים הראשונים לקיומו. האתר עצמו אמור לעניין אתכם בעיקר אם אתם גננות או הורים לילדים בגיל גן. נדמה לי, לעומת זאת, שהגרף ייראה מעניין גם למי שאיננו הורה ולמעשה – לכל בעל אתר או מקדם אתרים (הקליקו על התמונה להגדלה):


מלבד הצורה האסתטית של העקומה, היא מדגימה באופן שמדבר בעד עצמו את התועלת הטמונה בביצוע של עבודת קידום אורגני עוד לפני עליית האתר לאוויר.

לרוב האתרים אין את המזל הזה. רוב האתרים עולים לאוויר עם בעיות – בעיות קנוניות, תוכן כפול, דפי 404, שימוש לא נכון (אם בכלל) ב-XML Sitemaps וב-robots.txt, ביצועים איטיים וכו' – והבעיות לעיתים קרובות גם לא מטופלות ולכן הולכות ומחריפות עם הזמן.

רוב אתרי האינטרנט מקודמים, אם בכלל, אחרי שכבר פעלו תקופה ארוכה – חודשים ולפעמים שנים. מקדמי אתרים לעיתים קרובות מוצאים את עצמם מול לקוחות שמחפשים תוצאות מהירות ולא ששים להוציא עוד כסף על פיתוח וכתיבת קוד. במצבים כאלה, חלקם מתפתים לוותר על תיקון התשתית הטכנולוגית של האתר ומעדיפים להתרכז בבניית קישורים אינטנסיבית. פרקטית, זה אומר שהם יעבדו קשה יותר וישיגו פחות תוצאות.

כשאתר עולה לאוויר כשהוא מוכן ומתוקן, ביצועיו בגוגל הרבה יותר טובים והוא מגיב יותר לכל קישור חדש שהוא מקבל.

בדוגמא הספציפית שמציג הגרף, תוצאות הקידום הצליחו – כבר בטווח הקצר – להביא תנועה אורגנית בעלות של כשקל אחד לגולש, שזה הרבה פחות ממה שהיה עולה להביא תנועת PPC דומה. בטווח הבינוני והארוך החזר ההשקעה על עבודת הקידום צפוי להיות עוד גדול בהרבה, אבל יש משמעות פסיכולוגית גדולה לעובדה שהלקוח יכול לחשב ולראות שהאפיק ה-SEO-י הצדיק את עצמו כבר בשלב מוקדם.

תגובה אחת בנושא “קידום מהרגע הראשון

השאר תגובה