SEO: מה כבר לא עובד

פעם, קידום אתר היה משימה מהנה ופשוטה למדי. יכולנו לעשות מה שרצינו, הכל הלך, הכל עבד, וכמעט בשום זירה לא הייתה תחרות. הימים האלה נגמרו.

אנשים אוהבים לדבר על SEO במונחים של נשק ונשק שכנגד. הם חצי צודקים; כלומר, גוגל אכן שולפת מדי פעם את הגרזן, וגודעת ענפים שלמים של קידום מהסוג הישן, המגושם. בצד השני, ישנם פה ושם מקדמי Black-hat, שמוצאים פרצות באלגוריתם וממשיכים להפתיע. אבל בגדול, קידום האתרים של פעם הוא עולם הולך ונעלם.

כמובן, כל מה שנועד להערים על גוגל ו/או על הגולש כבר מזמן לא עובד. שיטות מלוכלכות ממש, של טקסט בצבע הרקע, לינקים מוסתרים, וכיוצא באלו, מזוהים בקלות. העמסת מילים (Keyword Stuffing), שאמורה להשיג צפיפות גבוהה של מילות מפתח (Keyword Density) עובדת רע, ובסופו של דבר מוציאה אותך מהאינדקס.

החלפת קישורים (Reciprocal Linking), שיטת קידום שהייתה פופולרית מאד בעבר ועדיין משמשת את רוב האתרים הוותיקים, הופכת פחות ופחות יעילה. Google יודעת לזהות קישורים כאלה, כמו גם קישורים ממומנים ומודעות. היא לא באמת מענישה עליהם (אלא אם כן מנסים להסתיר אותם ממנה) אבל בכל עדכון של האלגוריתם היא מורידה את ערכם.

חבר ב-DMOZ? לא עובד. לינקים מהמדריך הפתוח (ומאינדקסים בכלל) כבר הרבה פחות נחשבים, וריבוי של לינקים מדומיין אחד כבר שווה הרבה הרבה פחות. לינקים מויקיפדיה, פעם גולת הכותרת של כל קמפיין Link Building מוצלח, מסומנים היום באופן גורף בתגיות "nofollow" שממליצות למנועי החיפוש לא להתחשב בהם (טיפ: מה שאומר שהיום הרבה פחות מקדמים מנסים להיכנס לשם, ובעצם הלינקים הרבה יותר איכותיים. אז מה אתם חושבים שזה אומר?).

לינקים מאתרים עם PR גבוה (ציון PageRank. זה שמופיע ב-Google Toolbar)? כן, הם עדיין יעזרו לכם להעלות את ה-PR שלכם. אבל ה-PR עצמו הרבה הרבה פחות חשוב ממה שהיה. חבל להתאמץ.

אז מה כן עובד? באופן כללי אפשר לומר, שכל מה שעזר ועוזר להביא גולשים אמיתיים לאתר שלכם יעזור לכם גם לקדם אותו ב-Google. למשל, אם לינק מסויים לא מביא לכם גולשים הוא כנראה גם לא יקדם אתכם ב-Google. באותו אופן, אם נרשמתם למאה מנועי חיפוש ואינדקסים קיקיוניים שלא מביאים לכם תנועה אורגנית, הם גם לא יקדמו אתכם ב-SERPs.

צאו מתוך הנחה שכל השיטות שמייצרות לינקים או תוכן יש-מאין, לא עובדות או לא משיגות תוצאות בנות-קיימא לזמן ארוך, ואפילו מזיקות. החוכמה, בקידום האורגני ובכלל, היא להיות יצירתיים ולפעול במסגרת הכללים והאתיקה, או כפי ש-Google קוראת לזה: "לעשות רק דברים שלא תרגישו לא-בנוח כשתיאלצו להסביר אותם".

שכפול או גניבת תכנים לצורך ניפוח האתר, לא עובדים. לעומת זאת, תוכן גולשים, פורומים, שירותים וכלים, שמגדילים את נפח התכנים, הקישורים, התנועה והזמן שהגולשים מבלים באתר – עובדים. יצירת מספר אתרים זהים מתגלה על-ידי Google די מהר. לעומת זאת, שימוש נבון ומאוזן בתגיות טקסט (Tags), לא רק מגדיל את מספר הדפים באתר ואת התנועה הפנימית בתוכו, אלא גם יכול לתרום לשימושיות ולאיכות ההגשה של התוכן.

אז מה, האם זה אומר שכל שיטות הקידום הישנות כבר לא רלוונטיות? לא, זה לא בדיוק ככה. אבל הקידום מהסוג הישן חי על זמן שאול. תוכן טוב, קריאייטיביות, שימוש מושכל במדיום לצד פעילות אופליין, ישיגו הרבה יותר לא רק בטווח הארוך אלא גם בטווח הקצר.

3 תגובות בנושא “SEO: מה כבר לא עובד

  1. פינגבאק: “גוגל אפשרויות חיפוש” - סרטון של 2 דקות על השידרוג החדש לממשק של גוגל | טל גלילי

  2. עמי

    בגדול אני מסכים עם מה שאתה כותב פה אבל יש לי בעיה עם דבר אחד לגבי ה PR
    גם אני הבנתי שה PR הולך ונעלם אבל אז קרה משהו שונה ממה שחשבתי
    ב 31.12.09 היה עדכון של PR נחמד נכון אבל יחד איתו היה גם שינוי במיקומים
    למשל אחד האתרים שלי (לוח דירות הומלי) קיבל PR 5 שהיה PR 4 והוא עלה במיקום
    מהדף השני ודף ראשון מקום 8 אין צורך לומר כאן שתחום הנדל"ן הוא תחום תחרותי מאוד!!
    האתר שלי לקידום אתרים קיבל PR 4 שהיה PR 3 הוא קפץ מעמוד 3 מקום שלושים
    למקום 19 עמוד שני השילוב של עדכון PR ומיקום הוא די מוזר כי חשבנו שזה כבר לא נכון
    יש לך הסבר לזה ??

  3. shooky מאת

    לומר ששיפור PR הוא מה שהעלה אותך בתוצאות זה כמו לומר שתקתוקי השעון מזיזים את הזמן. פייג'ראנק הוא אלגוריתם לא מתוחכם במיוחד (חפש מאמרים על Pagerank Distribution) ושינוי בציון PR הוא לעיתים קרובות פשוט תופעת לוואי של דברים אחרים.

    אם ה-PR שלך עלה וגם טיפסת יפה ב-SERPs אז יכול להיות שקיבלת לינקים איכותיים מדפים עם PR מספיק גבוה. מצד שני, גם יכול להיות שעשית תיקוני OnSite שהשיגו את שתי התוצאות, זה לעיתים קרובות קורה כשמתקנים בעיות באתר והאינדוקס משתפר, כי כל דף שמאונדקס נושא ערך PR-י כלשהו.

השאר תגובה