איתור ותיקון קישורים שבורים

קישורים שבורים מקלקלים את חווית הגלישה, את ה-SEO ואת המצברוח. מבין שלל הדרכים להתמודד אתם, זו שמציעה Google היא הפשוטה והנגישה ביותר.

תמונה: stock.xchng

תמונה: stock.xchng

בפשטות, קישורים שבורים (Broken links) הם קישורים שמצביעים לכתובת שלא קיימת. כמו שאפשר לנחש, אין הרבה תועלת בלתת או לקבל כאלה. הם רעים עבור הגולש שמגיע לדף 404; הם רעים לקידום, שלא מפיק תועלת מלינק נכנס שלא מגיע לשום מקום; והם פוגעים בדירוגים שלכם ב-SERPs, כי כמו הגולשים – גם גוגל לא אוהב ששולחים אותו לקיבינימאט.

יכולות להיות כל מיני סיבות לכך שלינק נשבר, אבל פחות מעניין לדבר על הנסיבות ויותר על הפתרון. ישנם הרבה כלי תוכנה ושירותי אונליין שיכולים לאתר עבורכם לינקים שבורים, אבל הכלי הכי פשוט ונגיש הוא זה שמציע שירות Google Webmaster Tools (אם עוד לא נרשמתם ל-GWT, זה זמן טוב מאד לעשות את זה).

תחת Diagnostics \ Web crawl \ Not Found תמצאו רשימה של לינקים שבורים באתר שלכם, או למעשה – רשימה של דפים שהפניות אליהם החזירו שגיאת 404. שימו לב שעבור כל דף כזה אתר מקבלים קישור לרשימת הדפים המפנים – אצלכם ובאתרים אחרים.

לינקים שבורים
בואו נביט באחד הלינקים האלה מקרוב:
קישור שבור
אם נקליק על הקישור בטור ה-Linked from מימין, נקבל רשימה של אתרים מקשרים.
אתרים מקשרים
במקרה הספציפי הזה, מדובר בלינקים שמגיעים מבחוץ, מאתרים אחרים. נוכל לפנות לבעליהם ולבקש בנימוס שיתקנו את הקישורים השבורים, ובלי קשר לזה – להוסיף הפניה (Redirect 301) מכתובת השגויה לכתובת הנכונה של הדף.

כמובן, הרבה יותר נוח כשהבעיה היא אצלנו ואנחנו יכולים פשוט להיכנס ולתקן.

לינקים שבורים בוורדפרס

בבלוגים ואתרים מבוססי וורדפרס, הסוג הנפוץ ביותר של לינקים שבורים יהיה מהסוג הזה:

לינק שבור בסגנון וורדפרס
לינק שבור בפורמט הזה (http://domain/domain/post-slug) נוצר כאשר מזינים לינק ללא http://. וורדפרס מתייחס אליו כאל הפניה מקומית ומוסיף את ה-domain.

בדוגמא שלפנינו:
אם סיפקנו את כתובת הפוסט ?p=291 וורדפרס יוסיף לה את כתובת הדומיין http://humus101.com ותתקבל הכתובת הנכונה: http://humus101.com/?p=291

לעומת זאת, אם הזנו את הכתובת השלמה של הפוסט ללא התחילית humus101.com/?p=291
נקבל כתובת כזו http://humus101.com/humus101.com/?p=291

הכי פשוט להיכנס למצב עריכת HTML ולהוסיף //:http.

4 תגובות בנושא “איתור ותיקון קישורים שבורים

השאר תגובה