"לו היו לי עוד 10 דקות ביום להשקיע באתר"

"פרובלוגר" שואל: מה הייתם עושים לו היו לכם עוד כמה דקות ביום להשקיע באתר או בבלוג שלכם? כדאי ללכת לקרוא את התשובות, וכדאי – מאד כדאי – לקרוא את הפוסט הזה עד הסוף.

דארן רוז (ProBlogger) פרסם בקבוצת ה-LinkedIn שלו את השאלה הבאה:

לו היו לכם עוד 10 דקות ביום להקדיש לבלוג שלכם, כיצד הייתם משתמשים בהן?

כדאי לכם להיכנס לדיון כדי לראות את שאר התשובות של שאר המגיבים. בכל אופן, אני מביא את התשובה שאני כתבתי, בתרגום חופשי:

"לו היו לי עוד 10 דקות ליום להשקיע בבלוג(ים) שלי הייתי עושה אחד מהדברים הבאים:

א. מקדיש אותן לתיקון ושיפור של העיצוב, הגרפיקה והתמונות. החלפת תצלום, שיפור לגרף או תיקון טיפוגרפי קטן, יכולים לעיתים לחולל פלאים. זה שווה כל רגע.

ב. הייתי חוזר לפוסט האחרון שפרסמתי, קורא אותו, מתקן בזהירות איפה שצריך, מוסיף לינקים חשובים שאולי שכחתי או לא הספקתי להוסיף. הדברים הקטנים האלה הם מה שעושה את ההבדל בין "טוב" ל"משובח".

למה בעצם אלו הבחירות שלי? כי אני יכול לכתוב פוסטים חדשים ולקדם אותם בגוגל בלי סוף, אבל זה לעולם לא יהיה יעיל באותה המידה כמו לשפר את התוכן שלי. "

ולכם אני מוסיף: אל תשכחו אף פעם שהתוכן הוא המלך – קלישאה אבל נכונה. תוכן טוב מושך לינקים, עובד טוב בגוגל, ועוזר לכם להפוך מבקרים מזדמנים למבקרים חוזרים. הוא יותר חשוב מכל דבר אחר. ובתוכן, אגב, אני כולל גם את העיצוב. למרות שזה לאו דווקא המקום בו נמצא היתרון היחסי שלי, אני חושב שלעיצוב טוב יש השפעה עצומה.

אי אפשר להפריד: טקסט, גרפיקה, תמונות, אודיו, וידאו, והעיצוב שעוטף אותם – אלו המרכיבים העיקריים שיוצרים את חווית הגלישה ואם החוויה טובה אז האתר יצליח. זו כל התורה כולה על רגל אחת.

ולסיום, טיפ לוהט: שבו, תשקיעו זמן בלכתוב תגובה איכותית ומועילה, ופרסמו אצל דארן. אם תצליחו להבריק, תקבלו ממנו לינק – חתיכת לינק. אם יש לכם בלוג באנגלית (יוחאי?) זו הזדמנות שאסור להחמיץ.

5 תגובות בנושא “"לו היו לי עוד 10 דקות ביום להשקיע באתר"

  1. shooky מאת

    דווקא מהבלוג שלך אפשר היה לקבל את הרושם שאתה חושב שאתה כן יודע מה לעשות. השארתי את התגובה שלך כי היא דוגמא יפה לספאם תגובות, ומהסוג הלא אפקטיבי. קיבלת לינק nofollow לבלוג שלך – אותו אני משאיר. אבל באותה הזדמנות אפשר לומר שחיסלת את הסיכוי שאולי היה לך לקבל ממני אי פעם לינק רגיל. יכולת להשקיע אותוה כמות של זמן בלשלוח אימייל ולבקש יפה שאפרגן לך בלינק.

  2. רני

    במבט קל אצלו באתר ניתן לראות שכל האתרים בתגובות הם ב-nofollow.
    האם הוא משחרר אתרים מה-void הזה?

  3. shooky מאת

    לא הבנתי את השאלה על ה-void.
    ה-nofollow מתווסף כברירת מחדל בוורדפרס ללינקים מתגובות. בסך-הכל הגיוני, כי אם פוסט עם לינק חשוב מקבל 100 תגובות שבכל אחת מהן שם הכותב מקשר לאתר אחר (שהוא כנראה פחות רלוונטי לפוסט מהלינק ה"חשוב") אז ה-nofollow מבהיר לגוגל שהלינקים האלה פחות חשובים.

  4. רני

    הבנתי, שאלתי בהתייחס למה שכתבת שמי שמבריק בתגובה מקבל שם קישור. פשוט ראיתי שכל הקישורים שם צבועים באדום – nofollow – בתוסף ה-SEO.

    והכוונה ל-void היתה למקום ההוא ששלחת את קידום אתרים לעיל..

השאר תגובה